Suodenniemeen liittyviä aineistoja

Tälle sivulle kootaan Suodenniemeen liittyviä tekstejä ja videoita. Kirjoitusten ja kuvallisten esitysten laatijat käyvät ilmi kunkin jutun yhteydestä. Suodenniemeen liittyviä juttuja löydät myös Asiakirjat-sivulla olevista seuran kannanotoista.

Saadaksesi pdf-muodossa olevat kirjoitukset näkymään tarvitset Adobe Reader -ohjelman, jonka voit ladata maksutta täältä.

MP3-äänileikeSuodenniemi.mp3 (3.6 MB)
Kuuntele Suodenniemen murretta. Lähde: Kotimaisten kielten keskus (Kotus).
PDF-tiedostoHämeenlinnan hallinto-oikeuden päätös Suodenniemen tuulipuistoista 2010.pdf (750 kB)
PDF-tiedostoKotiseutuposti_5-2010.pdf (94 kB)
Kotiseutuposti-lehden numerossa 5/2010 julkaistu artikkeli Suomen Kotiseutuliiton hallituksen vierailusta Sastamalassa syyskuussa 2010
PDF-tiedostoJyrmysjärven alueen asemakaava.pdf (447 kB)
Osallistumis- ja arviointisuunnitelma kesäkuu 2009
PDF-tiedostoSuodenniemen tuulipuistohankkeen ympäristövaikutusten arviointi 2009.pdf (107 kB)
PDF-tiedostoSuodenniemen kultaesiintymä.pdf (6.3 MB)
Geologisen tutkimuskeskuksen julkaisema raportti Suodenniemen Paiskallion kultaesiintymän tutkimuksista vuosina 1997-1999
PDF-tiedostoPaiskallion tutkimuksiin liittyvä rakenneraportti.pdf (2.4 MB)
Paiskallion kultaesiintymätutkimuksiin liittyvä kallioperän rakenneraportti vuodelta 1999
PDF-tiedostoTerveitten ihmisten pitäjä (4.2 MB)
Seura-lehti (33/1961) teki vuonna 1961 ison jutun Suodenniemestä ja sen terveyttä edistävästä vaikutuksesta.
PDF-tiedostoSastamalan museoverkkoselvitys.pdf (9.4 MB)
Selvitys on vuodelta 2016.
MS Word -tiedostoRaportti Suodenniemen kotiseutumuseosta.doc (2.6 MB)
Laatinut Sari-Maria Lindqvist 25.7.2016.

Tutki ilmakuvia Suodenniemeltä Lentokuva Vallas Oy:n sivulla.

Maanmittauslaitoksen karttatuotteita ja ilmakuvia voit ladata maksutta täältä.