Kesäinen Suodenniemi.

Hakalan "Hartsa"

28.5.2019 klo 18:13
    Tervehdys, kaikille paikkakuntalaisille ja erityisesti kesälomaansa ja kesäänsä luonnonkauniilla ja järvirikkaalla Suodenniemellä viettäville. Kesä antaa odottaa itseään. Kylmää on ja koleaa, mutta ei masennuta, sillä vielä saatetaan manata hellepäivien kuumuutta. Luoja antaa kaiken ajallaan. Kesän, kasvun kuin sadonkin. Tähän saamme luottaa jälleen. Toivottavasti sadepilvet eivät kierrä Suodenniemeä viime kesän tavoin. Odotetaan hienoisia tehokkaita sateita ja pelätään valtavalla voimalla purkautuvia ukkoskuuroja, jotka huuhtovat kaiken alleen ja vievät pintamaat mukanaan.
    Suodenniemi on kaikesta huolimatta, onneksemme, saanut pitää välttämättömät palvelunsa. eli viime kesästä ei mitään konkreettista mullistusta sen suhteen. Tärkeää tietenkin on, että hyödynnämme paikallisten yrittäjien palveluja mahdollisimman uskollisesti. Itse en seuraa esimerkiksi polttoaineiden hintoja, vaan tankkaan uskollisesti omalla Seollamme. Meillä on Sinervön K-market, sekä rauta-maatalous josta saa kaiken tarvittavan, hyvän ystävällisen palvelun myötä. Apteekki toimii upeissa uusissa tiloissa. Lääkäripalvelut toimivat kaikesta huolimatta, joskin jonottaa joskus saa monenkin mielestä liiankin kauan. Jos on kiire, niin vaihtoehtona on mennä istumaan Tays Sastamalaan neljäksi-viideksi tunniksi, pahimmillaan. Yksityinen puoli on tietysti oma juttunsa. Kukat ja keskustelukumppanin naurunheläyksineen saa edelleen Airilta. Piano huolehtii ruoka-ja juomapuolesta. Mutta tiettekö mitä? Suodenniemellä keitetään viinaa ja oikein julkisesti ja luvan kanssa. Tuori Distilling Company. Onnea pojat maailman valloitukseen.
    Torilla tavataan edelleen lauantaisin. Tehdään ostoksia, nautitaan kahvit upeassa torikahviossa. Kaikista tärkeimpänä. Tavataan tuttuja ja tutustutaan uusiin tuttavuuksiin. Suodenniemi-viikko jälleen heinäkuun ekalla viikolla. 28.6-7.7.2019. Tapahtumia jokaiselle päivälle ja jokaiseen makuun. Perinteinen markkina-tori lauantaina 6.7. Kelanrannan kesäteatteri, SOTESOPPAA JA KARVAHOMETTA, jälleen Eila Minkkisen käsialaa, kolme kertaa kyseisellä viikolla sekä poikkeuksellisesti yksi ennakkonäytäntö 26.6, johon liput netin kautta. Suodenniemi-Seuran sivuilla kannattaa netissä vierailla selailemassa tapahtumia.
    Hyvää aurinkoista, ikimuistoista alkavaa kesää kaikille. Nähdään kesän aikaan ja Suodenniemi-viikolla ainakin. MM-kultaa juhlittiin torilla, joten torilla tavataan.

Kesäisin terveisin Hakalan "Hartsa"

Aila T

30.6.2019 klo 13:55
    Yritin löytää Suodenniemen sivuilta ulkopaikkakuntalaisena ajo-ohjetta Kelarannan Kesäteatterille.
    Lienee tarkoitettu vain omankylän väelle. Terv Aila

• Tomi Ahoranta

1.7.2019 klo 14:55
    Hei,