Katse tulevaan.

"Hartsa" Hakala

4.1.2015 klo 14:29
    Vuosi on vaihtunut. Oikein Hyvää, Siunattua vuotta 2015 teille kaikille.
    Saimme valkean joulun, jota minä monen muun tavoin toivoin. Kiitos siitä.
    Vuosi vaihtui rakettien paukkeessa ja ystävien seurassa. Isommilta tulitteiden vammoilta toivottavasti selvisimme. Itse vietin molemmat juhlat, joulun sekä vuoden vaihtumisen turvallisesti pirtissä, lentsun kourissa. Terveys on yksi tärkeimmistä asioista joista myös tänä vuonna meidän tulee kiittää.
    Jäiden vahvistumista odottelen järvissä. Suodenniemen kalarikkaat kymmenet järvet tarjoavat kalamiehille upeat puitteet hyvän harrastuksen pariin.
    Siinä samalla ajatukseni purjehtivat myöskin tulevaan kevääseeen sekä kesään.
    Eri yhteisöt, järjestöt ja seurat tekevät yhteistyötä eri tapahtumien ja tilaisuuksien järjestämiseksi suodenniemelle tällekin vuodelle.
    Suodenniemi viikko onnistui viime kesänä mielestäni upeasti. Se ei ole itsestään selvyys. Tapahtuman järjestäminen vaatii paljon suunnittelua sekä vapaaehtois- työtä. Mikään ei tule valmiina, niinkuin manulle illallinen.
    Yksi isoista sosiaalisista tapahtumista on kesäinen lauantai tori. Kylällä ja etenkin torilla tavataan sellaisia vanhoja suodenniemeläisiä, joita ehkä ei muutoin nähdä. Mökkiläiset ja heidän vieraansa lisäävät suodenniemen väkimäärää huomattavasti. Kuulumisia vaihdetaan myöskin torilla siinä myyntipöytien luona, samalla kun ostiskellaan tuotteita tarjolla olevista pöydistä.
    Torin yksi tärkeimmistä seikoista, sanoisin koko torin sydän koostuu myyjistä ja ostavista asiakkaista. Se on koko torin elinehto. Mitä enemmän saamme väkeä liikkeelle eri tempauksilla, sitä enemmän on maksavia asiakkaita ja sen myötä kauppiaat myöskin tulevat torille. Tehdäänkö yhdessä lupaus siitä, että omalta osaltamme pidämme toria pystyssä. Uusia ideoita otetaan vastaan ilomielin.
    Kaikki innolla mukaan vuoden eri tapahtumiin. Viimeistään torilla nähdään.
    Elikkä Kustaan päivänä 6.6 avaamme kesän torikauden. Tervetuloa joukolla.

Terveisin Hartsa, kesän 2015 tori-isäntä.

Katse tulevaan.